5 tipů, jak vytvořit ten nejlepší To Do List?

Doba čtení: 3 min.

Pokud jste si někdy nějaký seznam napsali, jistě víte, jak je příjemné odškrtávat jendotlivé položky. Aby vám to šlo lépe od ruky, poradíme vám, jak si takový správný To Do List vytvořit.

1. Načasování

Že štěstí přeje připraveným platí i v tomto případě. Seznam úkolů byste tedy neměli psát ráno v den, kdy chcete úkoly splnit, nýbrž minimálně den předem. Tak půjdete spát s čistou hlavou a ráno už nebudete muset přemýšlet nad tím, co že jste to vlastně chtěli dneska udělat. Ušetříte si tím spoustu času i nervů. Pokud si rádi děláte delší seznamy, udělejte siTo Do List už v pátek, ještě před tím, než odejdete z práce. Pak budete mít o víkendu klid si odpočinout.

2. Délka

Na svémTo Do Listu určitě nemusíte mít třicet položek. Víme, že vám udělá dobře, když si je budete moci postupně odškrtávat, přesto je v tomto případě lepší se soustředit na kvalitu než na kvantitu. Že máte odpovědět na e-maily nebo se zúčastnit poradi si určitě na seznam psát nemusíte. Napište si tam jen pár opravdu důležitých úkolů, které nemůžete odkládat.

3. Klid

Pokud nestihnete odškrtnout všechny položky v termínu, který jste si vytyčili, je zcela zbytečné se za nesplněný cíl nějak trýznit nebo trestat. Soustřeďte se v jejich plnění hlavně na ty, které už opravdu hoří a které odložit v žádném případě nemůžete. Ty ostatní klidně přesuňte na další týden. Jen pozor, aby se z takového přesouvání nestalo pravidlo.

4. Realita

Úkoly na vašem seznamu by neměly být nereálné. Na to určitě myslete. Pokud například potřebujete zajít na úřad, ale víte, že příští týden to určitě nestihnete, ani to tam nepište. Napište si takový úkol do měsíčního plánu a pokuste se pro něj najít místo spíše ve svém diáři než na seznamu úkolů.

5. Důležitost

Při vytváření seznamu hodně pomáhá, když si u jednotlivých úkolů určíte prioritu. Tak se vám nestane, že na to nejdůležitější zapomenete. Zároveň se nebudete věnovat tomu, co není zas tak důležité a co může klidně pár dnů počkat. Zamyslete se nad tím, který úkol je pro daný den nejdůležitější a udělejte ho. Takhle postupujte celý týden. Klidně se snažte své úkoly splnit hned ráno a vše ostatní, co v práci děláte, udělejte až potom. Obrovsky se vám uleví a hned se vám bude lépe pracovat.

1 reakce