Příběh BOMTON: BEAUTY IS WHAT WE DO

Vyučil se automechanikem, ale po maturitě nastoupil na rekvalifikační masérský kurz. K tomu přidal akupresuru, masáže, kosmetiku a manikúru. Dnes vlastní Karel Kadlec největší síť kadeřnických a kosmetických studií v Česku. Vítejte v Bomton studiích.

Historie Bomton studií se začala psát 1. února 1995, kdy Karel Kadlec otevřel první luxusní salón v Praze, v pasáži Jalta na Václavském náměstí. “Já sice nejsem kadeřník, ale vedl jsem tehdy kadeřnický salón, který jsem pak dostal do zisku. Mým nadřízeným se ale zdálo, že to zvládnou i beze mě, tak mě vyhodili. Tak jsem začal shánět vlastní prostory,” vzpomíná Karel Kadlec na jejich začátky. V té době tady nebylo žádné pořádné kadeřnictví. Jen kadeřnictví Květa uprostřed Václavského náměstí. Salón otevřel s asi pěti kadeřníky, které už znal. Asi měsíc po otevření Jalty kadeřnictví Květa zavřeli a téměř všichni kadeřníci přešli do Bomtonu. Bylo jich tu asi dvacet.

Úroveň kadeřnictví ale tehdy nebyla nic moc. Navíc kadeřnictví fungovalo úplně jinak než dnes. Stříhalo se asi dvacet minut, barvilo hodinu. Kadeřníci tak stihli třeba dva tři lidi za hodinu. Byla to spíš pásová výroba. “Už od začátku jsme ale kladli velký důraz na špičkový servis,” vypráví Karel Kadlec. A fungovalo to dobře. Kadeřnictví bylo tehdy spojené s barem. Spousta lidí si tak dala skleničku, cigaretu a pak šla na vlasy. To je dneska skoro neuvěřitelné. Tehdy Karel Kadlec pochopil, jak je důležité kvalitní a značkové vybavení. Na zákazníky to dělalo dojem.

Bomton se původně jmenoval Vlasové studio Bonton. “Dlouho jsem přemýšlel o názvu a kamarádi z rádia Bonton mi poradili, ať salón pojmenuji stejně, že mi udělají reklamu. To slovo zároveň znamená dobré vychování, úroveň. Ale jejich právnička pak chtěla, abychom salón přejmenovali,” říká. První verze byla Bom-ton a podtitul Kadeřnictví rodinného typu. Časem se název změnil na BOMTON.

Jen kadeřnictví nestačilo

Ke kadeřnictví, fitness a spa patří také školicí centrum Bomton Academy a agentura Bomton Weddings a Events. Agenturu Karel Kadlec založil kvůli nespokojenosti s podobnými firmami, kde jisté věci nefungovaly tak, jak by si představoval. Akademie byla nutnost. “Dnes je totiž nedostatek personálu, takže než abychom přijali někoho špatného, raději si ho vychováme,” vysvětluje. Původně byla akademie jen školicí centrum pro naše kadeřníky, postupně se z ní ale stala nejlepší kadeřnická akademie u nás. Dnes funguje nezávisle na Bomtonu. Školitelé učí všechno bez ohledu na značky. Důležité je, aby předali své zkušenosti a naučili řemeslo.

Bomton každoročně pořádá kadeřnickou soutěž AICHI. Mezi kadeřníky je velká soutěživost. Jak mezi různými kadeřnictvími, tak i mezi kolegy na stejném salónu. Kadeřníci jsou velmi silné osobnosti a chtějí si vzájemně něco dokazovat. Původně to byl Bomton Cup pouze pro kadeřníky Bomtonu. “Uspořádali jsme i galavečer, kam jsme pozvali klienty a známé, a spousta lidí byla nadšena a ptali se, proč soutěž není i pro ostatní kadeřníky,” vypráví Karel Kadlec. Druhý ročník už byl otevřený a postupem času se z toho stala mezinárodní soutěž.

A jaké novinky čekají naše zákazníky?
Pracujeme na vlastní kosmetické řadě, jednáme o zastupování nové značky, rozšiřujeme akademii. A rádi bychom otevřel něco mezi kadeřnictvím a klubem jen pro pány. Máte se na co těšit.

Děkujeme, že jste s námi už 23 let.