Z mnoha výzkumů vyplývá, že když se žena dostane do vedoucí pozice, okamžitě se z ní stává mrcha, která se snaží znepříjemnit život svým kolegům, tedy konkrétně ženám. K mužům se tak nechová a ani oni se většinou ke svým podřízeným nechovají extrémně špatně. Je jasné, že se od nich my ženy máme co učit.
Podle odborníků za takové chování může fakt, že ženám mnohdy trvá mnohem déle než se na danou pozici dostanou. A když už tam jsou, chtějí si místo udržet co nejdéle. Dalším problémem je také to, že dodnes dostáváme menší peníze za stejnou práci a to nás samozřejmě frustruje. Přiznejme si ale upřímně, někdy se v práci nechováme úplně nejlépe a jisté mezery v našem přístupu k vykonávané práci, kolegům nebo nadřízeným máme všechny. Co bychom se tedy od mužů mohly naučit?
1. Emoce
Znáte nějakého chlapa, který se rozbrečel na poradě, hystericky ječel na šéfa, nebo se dokázal dva týdny nebavit se svým kolegou, protože se nepohodli? Asi ne, že? Vezměte si z toho příklad a zkuste se naučit se svými emocemi lépe pracovat. Trénujte sama sebe v krizových situacích a hlavně o svých problémech mluvte. Narovinu přiznejte, co vám v práci vadí nebo co vám dělá problémy a společně s týmem se pokuste to změnit.
2. Sebedůvěra
Další věc, kterou muži nedělají, je pochybování o sobě samém. Před důležitou schůzkou nebo novým projektem nejsou nervózní, nemají problémy se spaním ani se nesloží, protože si myslí, že na to nemají. Prostě si věří, vědí, že to zvládnou a že to nějak dopadne. My ženy máme problém s nedostatkem sebevědomí, myslíme si, že nejsme dost dobré. To jsou ale věci, které muže netrápí a díky tomu se jim v práci daří.
3. Komunikace
Přiznemje si to, často děláme velkou chybu, když si myslíme, že vidíme ostatním do hlavy a naopak. Jenže tak to samozřejmě není a vzniká kvůli tomu spousta problémů. Zatímco my se vzájemně pomlouváme a štěbetáme o tom, co se stalo nebo nestalo, chlapi si problém vyříkají u piva a je to vyřešené. Naučte se to také.
4. City
Muži umějí oddělovat osobní rovinu od té pracovní. Klidně s vámi zajdou na kafe, svěřují se vám, ale pak vás během porady pošlou do háje, protože nesouhlasí s vaším názorem. A je to tak zcela v pořádku. Nemusíte si brát všechno příliš osobně a trápit se tím. Naučte se některé věci přecházet a neřešit je.
5. Odmítnutí
Je pátek odpoledne, máte vyzvednout děti ve škole, zajet na nákup a pak se přesunout na chatu na rodinnou oslavu. Jenže šéf vás ještě poprosil, abyste udělala tabulku za nemocného kolegu. A vy jako hodná holka všechno zrušíte nebo posunete a jdete úkol vyřešit. Přitom je zcela jasné, že by to počkalo do pondělního rána. Chránit si své hranice, pracovní dobu a vykonávanou práci je důležité. Ano, pomáhejte si ve firmě navzájem, nemusíte ale dělat všechno jenom proto, abyste se ostatním zavděčila.