Dnes slavíme mezinárodní den žen. Pokud sledujete média, určitě vám neuniklo, že v módě teď ženy nejvíce podporuje módní dům Dior.
Když v září 2016 debutovala v Dioru návrhářka Maria Grazia Chiuri, dobyla svou kolekcí módní, politický i filmový svět. Vedle romantických šatů, korzetů a obleků, na jaké jsme u této značky zvyklí, předvedla i jednoduchá bavlněná trička. Tenkrát možná ani netušila, jakou revoluci tím způsobí. Tričko s nápisem „We Should All Be Feminists“ měli najednou všichni. V duchu feminismu se nesla celá přehlídka.
Maria se stala vůbec první ženskou návrhářkou tohoto módního domu. V první řadě na této přehlídce seděla sama Chimamanda Ngozi Adichi, která je autorkou knihy „We Should Be All Feminists“. Modelky po mole pochodovaly za rytmu písně „Flawless“ od Beyoncé. V té jsou použity některé výroky o feminismu právě od Chimamandy a v níž navíc sama do hudby promlouvá.
Když se o pár měsíců po celé Americe konaly ženské pochody Women’s March, Dior tričko se i díky Nathalii Portman stalo jejich symbolem. Od září 2016 jsme tričko mohli v různých obměnách vidět na celebritách, jako je Rihanna či Jennifer Lawrence, nosí ho influencerky, modelky nebo módní redaktorky. Jedno jediné tričko navíc inspirovalo ostatní designéry, aby byli ve své práci a odvážnější a stáli si za svými politickými postoji a názory. Mánie sloganů pak zaplavila přehlídková mola.
Na loňské přehlídce módního domu hrál hlavní roli ženský pohlavní orgán. Přehlídka haute couture pro jaro/léto 2020 opět vyslala do světa jasný vzkaz, koho že tato značka podporuje. Přehlídkové molo mělo tvar dělohy. Ozvláštněno bylo ještě zavěšenými bannery, které se ptaly, jak by svět vypadal, kdyby mu vládly ženy.
I na letošním předávání Oscarů se objevil Dior jako podpora žen. Herečka Natalie Portman na předávání cen vyrazila v šatech a plášti této značky s vyšitými jmény režisérek, jejichž práci Americká filmová akademie ignoruje.
Přejeme vám hodně radosti a pamatujte, we should all be feminists!